Mutfak Personeli İş Akışı Görev Dosyası Mutfak Yönetiminde Önemli Not;
Her restoran yada otel işletmenin kendisine göre kuralları vardır. Bu kurallar ilgili restoran yada otel işletmesinin tüm özellikleri konuya vakıf kişi yada kişilerce sadece o işletme dikkate alınarak analiz edilir ve eldeki verilere göre yeniden yazılır...
Mevcut Mutfak Organizasyonunda Bulunan Mutfak Çeşitleri,
Restoran İşletmesinin Fiziki Alanları,
İşletmenin Mutfak Planlaması Özellikleri,
Restoranın Departman Sayısı,
Faaliyette Olan Mutfak Bölümlerindeki Pişirme Ekipmanları Sayısı,
Restoran İşletmesinin Servis Şekli,
İşletmenin Restoran Konsepti Özellikleri,
Hedeflenen Hizmet Kalitesi,
İşletme Yönetimi Tarafından Uygulanması İstenen Mutfak Organizasyonu Maddeleri,
İşletmede Görevli Çalışan Sayısı,
Yiyecek Ve İçecek restoran Menülerinin İçerikleri,
İşletmede Bulunan Mutfak Üniteleri Özellikleri,
Mevcut Mutfak Çalışanlarının Özellikleri, Performans Değerlendirmeleri,
Eğer Var İse Öncesinde Alınan Mutfak Eğitimi Veri Sonuçları,
Uluslar arası Gastronomi Danışmanlığım ve Hizmet alanlarım da ilgili konular dikkate alınarak ilgili maddeler hazırlanır. Tamamlanan çalışma her işletmede olduğu son kontrollerde ve işletme sahibi ve müdürü ile paylaşılır. Bazı işletmelerde İş akışı raporları ve personellerin görevleri ve extra bazı etkenler dikkate alınarak tarafımca yeniden yazılarak oluşturulur.
Turizmdeki benzerlik taşıyan her işletme için Mutfak Yönetimi İş Akışı Sirküleri değişmese de farklı özelliklere sahip restoranlar için değişir.
Mutfak Yönetimi İş Akışı Sirküleri ana maddelerden bazılarında küçük değişiklikler ve görev birleştirmeleri sabit kalmak kaydı ile en doğru olanı restoran işletmesinin tüm özellikleri incelenerek yukarıda da belirttiğim gibi menü planlaması, menü çeşitleri ve seçenekli menüler de dikkate alınarak konuya vakıf kişiler tarafından mevcut mutfak şefinin tecrübeleri de dikkate alınarak yeniden yazılmasıdır. Bazı maddeler ve görev dağılımları bazı restoran işletmesinde ciddi anlamda yanlış bilinirken diğer bazı işletmelerde ise son derece doğru olabilir...
Aşağıdaki belirtmiş olduğum maddeler daha önceki çalışmalarımdan kalan bir taslak olduğu gibi "standart değildir." Belirtilen maddeler sadece ana detayın anlaşılması amacı ile örnek olarak paylaşılmıştır. İlgili maddeler doğru yazıldığı takdirde restoran mutfağı servis departmanı ile birlikte bir motorun dişlileri gibi birbiri ile uyumlu çalışması gerekmektedir. Burada en önemli konu kullanılmakta olan Aktivite & Banquet Menüleri, Örnek Otel Menüleri, restoran menüleri ve toplam menü yönetimi verilerini dikkate alarak işletmeniz doğru analiz edilmesi ve olması gereken "sorumlulukların" taşıyabilecek olan personellere paylaştırılmasıdır...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder