30 Ocak 2022 Pazar

Balık Aşçılarının Görevleri Nelerdir?

 


Balık Aşçılarının Görevleri Nelerdir?

Soğuk Balık Aşçıları, Soğuk Bölüm Şefine bağlıdır. Otel açık büfelerinde deniz ürünleri ile ilgili soğuk yemek çeşitleri en beğenilen ve hazırlamakta maharet gerektiren ürünlerdir.

Karides ve kalamar çeşitlerinden oluşan açık büfe aynaları, deniz ürünlerinden oluşan pate çeşitleri, duman fırınlarında pişirilmiş is kokulu balıklar, ve özel yemek organizasyonlarında soğuk yenebilecek deniz ürünlerini hazırlamakla görevlidirler. 

Sorumlukluklarında olan en önemli işlerden biri açık büfe aynalarını bir sanat eseri gibi deniz ürünleri ile işleyerek süslemeleridir. Özellikle açık büfelerde otel misafirlerine sunulan balık salataları, balık turşusu, lakerda, çiroz gibi lezzetleri kendilerine şefleri tarafından verilen yemek listelerinde belirtildiği gibi istenlen ölçülerde hazırlarlar. Çalışmalarında soğuk yardımcıları ve soğuk çıraklarının yardımından faydalanırlar.

Not: Bu mutfak kadrosu her beş yıldızlı otelin mutfak organizasyonunda yer almayabilir. Otel yönetiminin ve mutfak şefinin insiyatifine ve otel işletmesinin vermiş olduğu hizmet alanları ile ilgilidir.

Not: 
Bu çalışmada (Otel Mutfağı Organizasyonu) belirtilen tanımlamalar Uluslararası turizm standartlarına sahip ve yılın 12 ayı hizmet veren beş yıldızlı otel standartları dikkate alınmıştır. 

Otelin büyüklüğü, hizmet alanları, oda sayısı ve özelliklerine göre Balık Aşçılarının Görevleri artabilir yada çoğalabilir. Belirtilenler 5 nisan 2021 de wikipedia ansiklopedisine kaydettiklerimdir.

Alakart Aşçılarının Görevleri Nelerdir?

 


Alakart Aşçılarının Görevleri Nelerdir?

Alakart Aşçıları Alakart restoran tanımındaki kurallara uyarak çalışırlar. Alakart restoranlar otel içerisinde yada şehir içerisinde de olsa aynı mantık ile hizmet ederler. Otel mutfağı organizasyonunda Alakart Mutfağı Şefine bağlı olarak çalışan alakart aşçılarının işi yoğun tempo ve zahmetli olduğu için diğer aşçılara oranla daha yüksek maaş alırlar.

Şefleri tarafından otel yönetiminin de onaylıladığı alakart menü 'ye bağlıdırlar. Otelin hizmet anlayışına göre değişen alakart menü seçeneklerinin zenginliği, işlerinin yoğunluğunu işaret eder.

Çalışmış oldukları alakart restoran konseptine göre; soğukçu, tavacı, ızgaracı ve tatlıcı ve meyveci den oluşan alakart aşçılarının kadrosu restoranın büyüklüğüne göre 4-6 kişiden oluşur. Bazı restoranlarda işin yoğunluğuna göre bu sayı artabilir. Çalışmalarında alakart mutfağı bölümünde görevli alakart yardımcıları ve alakart çırakları 'nın yardımından faydalanırlar. En önemli ilkeleri; en kısa sürede, en kaliteli yemeği, istenmiş olduğu özel standartları dikkate alarak restoran misafirine sunma hedefi denebilir.

Alakart mutfağında görevli olan aşçılar adeta bir büyük ana mutfak yapısının minyatür hali ile karşı karşıyadırlar. Birbirleri ile her dakika bağlantıda olmak zorundadırlar. Çünkü bu mutfakların özelliğinde en önemli detaylardan biri her hangi bir masanın tüm yemekleri aynı anda çıkmalı ve beklemeden aynı anda masaya gitmelidir. Bunun sebebi masa bütünlüğünün sağlanmasıdır.

Yani yemekte iş konuşacak 4 kişi aynı masaya oturunca örnek olarak; köfte, balık, steak ve et sote istenmiş olduğunu varsayarsak, bu yemeklerin hepsi farklı aşçılar tarafından yapılacak olduğu gibi farklı sürelerde hazırlanır ama aynı anda (zamanda) servis edilecektir.

Alakart Mutfağı Şefi tarafından bir eşgüdüm içerisinden yönetilen ve yönlendirilen Alakart aşçıları yemek tabaklarında estetik ve özel sunumlara çok dikkat etmek zorundadırlar. Çünkü hem misafir memnuniyeti, hem de yemek sonrasında bırakılacak olan bahşiş (tip) onlar için önemlidir.

Not: 
Bu çalışmada (Otel Mutfağı Organizasyonu) belirtilen tanımlamalar Uluslararası turizm standartlarına sahip ve yılın 12 ayı hizmet veren beş yıldızlı otel standartları dikkate alınmıştır. 

Otelin büyüklüğü, hizmet alanları, oda sayısı ve özelliklerine göre Alakart Aşçılarının Görevleri artabilir yada çoğalabilir. Belirtilenler 5 nisan 2021 de wikipedia ansiklopedisine kaydettiklerimdir.

Alakart Mutfağı Şefinin Görevleri Nelerdir?

 Alakart Mutfağı Şefinin Görevleri Nelerdir?


Otel mutfağı organizasyonunda sos şefine bağlıdır. Sos şefinin olmadığı zamanlarda ve gerektiğinde aşçıbaşı ile bağlantı kurabilir (özel organizasyonlar). Gün içerisinde otel misafirlerinin alakart restoran ve oda servisi için talep ettikleri tüm yemek çeşitlerini hazırlanmasını sağlamakla görevlidir.

Yanında çalışanlar; Alakart Aşçıları, Alakart Yardımcıları, Alakart Çırakları olarak sayıları değişiklik gösterir (otel misafir sayısı bir etkendir). Alakart ustaları; ızgaracılar, salatacılar, dekorcular, tatlı ve meyve tabağı ustaları olabilir. 

Alakart mutfağı olduğu için bir ustanın bir kaç bölümde tecrübe sahibi olduğu çok fazla rastlanılan bir durumdur. Bu otel yönetiminin personel yönetimi ile ilgili prensiplerinden kaynaklanabilir.

Alakart Mutfağı Şefi ana mutfakta bulunan alakart mutfağında ve otel içerisinde bulunan diğer alakart mutfaklarda yetkilidir (örnek; Türk mutfağı, İtalyan mutfağı, Asya mutfağı). Tüm alakart mutfakların çalışma düzeni, yemek menüleri, günün menüleri gibi detaylar sorumluluğundadır. 

Alakart mutfaklardaki görevleri arasında bazen özel içeceklerin hazırlanması da yer alabilir (Şarap ve peynir sunumu, havyar tabağı). Bazı otel mutfaklarında ızgaracı Alakart Mutfağı Şefi' ne başlı olarak çalışır. Bu hiyerarşik düzen otel oda sayısına göre mutfak şefinin insiyatifinde olan bir durumdur.

Not: sezonluk çalışan otellerde havuz bar, plaj bar, snack bar gibi mutfak çeşitlerinin de şefidir. Bazı otellerde alakart mutfakların sayısı otelin hizmet vermiş olduğu açık ve kapalı alanlar 'a göre fazlalık gösterebilir.

Not: 
Bu çalışmada (Otel Mutfağı Organizasyonu) belirtilen tanımlamalar Uluslararası turizm standartlarına sahip ve yılın 12 ayı hizmet veren beş yıldızlı otel standartları dikkate alınmıştır. 

Otelin büyüklüğü, hizmet alanları, oda sayısı ve özelliklerine göre Alakart Mutfağı Şefinin Görevleri artabilir yada çoğalabilir. Belirtilenler 5 nisan 2021 de wikipedia ansiklopedisine kaydettiklerimdir.

Soğuk Diyet Aşçısının Görevleri

 


Soğuk Diyet Aşçısının Görevleri

Soğuk Diyet Aşçısı tamamen otel işletmesinin Misafir memnuniyeti ve insan sağlığı odaklı hizmet prensiplerinden kaynaklanır. Misafirlerinin her türlü konfor ve sağlık hizmetinin düşünüldüğü uluslararası turizm standartlarına sahip beş yıldızlı otel mutfaklarında özel ilgi gerektiren otel misafirlerine soğuk yiyecekler hazırlayarak hizmet verir.

Soğuk Diyet Aşçısı kendi mutfak bölüm şefine bağlı olarak çalışır ve gerektiğinde yanlış anlamaların olmaması için yüz yüze (karşı karşıya) otel doktoru, diyetisyen veya özel yemek talep eden otel misafiri ile görüşebilir..

Adeta bir doktor titizliğinde çalışan Soğuk Diyet Aşçısı gerek misafirin istemiş olduğu soğuk diyet yemeklerden, gerekse doktor tavsiyesi dikkate alınarak yapılması gereken yiyecekler ile sorumludur.

Uzmanlık alanında olan yiyecek ve içecekler; standart dışı zeytinyağlılar, özel pişirme teknikleri ile hazırlanan sebze yemekleri, soğuk çorbalar, bitkisel soğuk çaylar, hoşaflar ve istenilen ölçülerde ve istenilen standart 'a göre diğer yiyecek ve içecekler olabilir. Ana mutfağın soğuk bölümünde çalışan ve tüm bu talepleri karşılayan aşçıya Soğuk Diyet Aşçısı denir

Not: Bu mutfak kadrosu her beş yıldızlı otelde bulunmayabilir. Bazı otel işletmelerinde bu görev daha becerikli ve bilgili soğuk, sıcak ve tatlı yiyeceklerde maharet sahibi sadece bir usta' ya da verilebilir.

Not: 
Bu çalışmada (Otel Mutfağı Organizasyonu) belirtilen tanımlamalar Uluslararası turizm standartlarına sahip ve yılın 12 ayı hizmet veren beş yıldızlı otel standartları dikkate alınmıştır. 

Otelin büyüklüğü, hizmet alanları, oda sayısı ve özelliklerine göre Soğuk Diyet Aşçısının Görevleri artabilir yada çoğalabilir. Belirtilenler 5 nisan 2021 de wikipedia ansiklopedisine kaydettiklerimdir.

Kasaphane Şefinin Görevleri Nelerdir?

 


Kasaphane Şefinin Görevleri Nelerdir?

Otel mutfağı organizasyonunda bulunan mutfak bölümlerinin şefleri ile sıkı diyalog içerisindedir ve mutfak şefine (aşçıbaşı) bağlıdır. Otel yönetimi ve mutfak şefinin kararları doğrultusunda günlük ve haftalık çalışmanın işleyişi hakkında yazılı raporlar verir. Yanında çalışan ve sorumluluğunda bulunan; Kasap Ustaları (etçi, karkasçı, kıymacı, kemikçi, kuzucu v.b) Kasap Yardımcıları, Kasap Çırakları' nın iş bölümlerini yapmakla ve hal, hareket, temizlik ve disiplinlerinden de sorumludur.

Ana mutfak bölümünde diğer kısım şefleri gibi açık büfelerde sorumlu olmadığı gibi otel misafirleri ile pek fazla yüz yüze gelmezler. Çok fazla oda sayısına sahip olan beş yıldızlı oteller kilo ile az miktarda et almazlar. Genelde küçük baş hayvanlar ve büyük baş hayvanlar karkas et şeklinde gelir (Derisi soyulmuş, sakatatları alınmış ve bütün olarak). Etlerin düzgün bir şekilde çıkarılması için (biftek, bonfile, antrikot, pirzola, flank steak, t-bone steak, brisket v.b.) kasaphane de bulunan kasap ustalarını yönlendir.

Mutfağa gelen kanatlı hayvanlar da dahil olmak üzere karkas etlerin aşçılar tarafından en uygun şekilde çıkarıldığını kontrol eder. Kasaphane de bulunan; dondurucular, derin dondurucular, dinlenme dolabı, soğuk hava dolapları, günlük et dolaplarına işlenen etlerin kitabına uygun olarak depolanmasını sağlar. Alakart restoranlarında bulunduğu 1000 kişilik bir otelde özel organizasyon yemeklerinide dikkate aldığımızda günde 500 kg. 'ın üzerinde et işlenir.

Kasaphane mutfağı şefi işlenen tüm etlerin hangi dolapta ne kadar olduğu ve günlük kullanımlar gibi istatistik verilerini tutar. En az 3 gün sonrasını düşünerek gerekli olan siparişleri mutfak şefine onaylatır. (Gelen her etin gerekli yumuşaklığa sahip olması için en az 24 saat dinlendirilmesi gerekir) Kasaphane şefinin sorumluluğunda Bazı etler istenen soğukluk derecelerinde çok daha uzun sürelerde dinlendirilirler (örnek; yaşlandırılmış steak & Dry Aged)

Not: 
Bu çalışmada (Otel Mutfağı Organizasyonu) belirtilen tanımlamalar Uluslararası turizm standartlarına sahip ve yılın 12 ayı hizmet veren beş yıldızlı otel standartları dikkate alınmıştır. 

Otelin büyüklüğü, hizmet alanları, oda sayısı ve özelliklerine göre Kasaphane Şefinin Görevleri artabilir yada çoğalabilir. Belirtilenler 5 nisan 2021 de wikipedia ansiklopedisine kaydettiklerimdir.

27 Ocak 2022 Perşembe

Uluslararası Mutfaklardan Özel Yemek Sunumları

 Uluslararası Yemek Sunumları


Uluslararası mutfaklarda özel yemek sunumları ayrı bir zanaatkarlık isteyen alandır. Dünyanın bilinen mutfaklarından Türk mutfağı, İtalyan mutfağı, Fransız mutfağı, Asya mutfağı, Rus mutfağı, Hindistan ve Japon mutfağı kendi alanlarında ki alakart mutfaklar konseptinde farklı sunum tekniklerine sahiptir.

İşte Uluslararası Mutfaklardan Özel Yemek Sunumlarımız...

Günümüzde dünyada Türk mutfağı son 10 yıldan bu yana başarılı Türk mutfağı şefleri sayesinde geliştirmiş olduğumuz yeni sunum tarzı ve pişirme teknikleri ile kendisine çok daha büyük bir yer edindiği gibi 2022 yemek trendlerinde öncelikli yerini almıştır.

Uluslararası gastronomide Türk mutfağı 2022 restoran trendlerinde de hizmet kalitesini ve sunum tekniklerini geliştirmeye devam edeceği gibi şahsi araştırmalarıma göre önümüzdeki 10 yıl içerisinde en ünlü dünya mutfakları arasında ilk 3’ün içerisinde olacaktır.

Dünya gastronomi araştırmalarında en köklü geçmişe sahip olan geleneksel Türk mutfağı, Osmanlı saray mutfağının da etkileri ile sahip olduğu coğrafya özellikleri dikkate alındığında en önemli füzyon mutfaklarından da birisidir.

Uluslararası 2022 restoran trendlerinde en beğenilen restoran konsept çeşitlerinden olan; rafine mutfaklar, avangard restoranlar, Haute Cuisine restoran, Fine Dining restoranlar, birinci sınıf restoranlar, Flame Cuisine, orta sınıf restoranlar ve En İyi Steak Restoranlarında (yüksek restoran konseptleri) Türk mutfağı yemekleri yer almaya başlamıştır.

Uluslararası gurmeler ve lezzet severler tarafından zenginliği ile kaleme alınan Türk mutfağı aynı zaman da dünyaca ünlü şefler tarafından en iyi restoranlarda günün menüsü olarak restoran misafirlerine sunulmaktadır. 

İlgili yemek sunumları hakkında notum:

Uluslararası mutfaklardan aşağıda örnek olarak sunduğum yemek resimleri Hizmet Alanlarım içerisinde bulunan Mutfak Danışmanlığı, Menü Danışmanlığı ve Restoran Danışmanlığı çalışmalarımda tarafım ve farklı zamanlarda, farklı restoran ve konaklama işletmelerinde yanımda çalışan personellerim tarafından yapılmıştır. 

Uluslararası Gastronomi Danışmanlığımda sunduğum yemek fotoğrafları Restoran Konsept Tasarımlarına göre profesyonel çekimler "olmadığı" gibi mevcut şartlarda ve mevcut imkanlar dahilinde tarafım yada personellerim tarafından resmedilmiştir.


26 Ocak 2022 Çarşamba

Why Is My Restaurant Failing? Why Is My Job Bad?

 


Why Is My Restaurant Failing? Why Is My Job Bad?

Culinary training is one of the indispensable trainings for restaurant businesses today. In this regard, the subject of guest satisfaction-oriented trainings in restaurant management is a separate topic. Because today, there are restaurants with many different concepts.

According to New Food Trends and Restaurant Trends in Gastronomy in 2022, every food and beverage business in the sector should receive the vocational training they need according to their own restaurant concept. Vocational training, which is needed by both service personnel and kitchen personnel in some restaurants, is among the new trends.

Some of the most common questions in many restaurant businesses are as follows;

  • My turnovers are good but why am I not making a profit?
  • Why do revenues not cover expenses?
  • Why don't people choose my restaurant,
  • What kind of cook should I hire?
  • Why am I not a wanted restaurant?
  • Why are so many personnel changing?
  • Why do cooks quit?
  • Why do I get so many complaints?
  • What should I do to earn money?
  • Why don't my staff show dedication?
  • Why can't I listen to my staff?
  • Why is my restaurant failing?
  • Why don't guests come to my restaurant?
  • How do I make money in my restaurant?
  • Why can't I make money at my restaurant?
  • Why is my food not liked?

The question employers never ask themselves in many restaurant businesses

Why am I doing so well at my restaurant?

Especially after the Small Opening "Small Opening" program, the restaurant establishments that work for the Grand Opening "Grand Opening" program are almost testing their guests. Relevant restaurant managements are trying to Why Is My Restaurant Failing have the Best Restaurants in the City while investigating the criteria among the Reasons for Guests to Prefer Restaurants.

Restaurant managers, who try to accept guests by forgetting the limits of their infrastructure, relying on the features of both Menu Designs and Restaurant Concept Varieties, without taking into account their kitchen training and service department training, are not aware that they are drifting towards an abyss in reality...

The energy spent personally by the kitchen chefs working with devotion on Kitchen Planning and the Relationship of the Main Kitchen with Other Departments is not sustainable, and as soon as the kitchen organization, which is not supported in the restaurant management circular, reaches a certain limit, it will be reflected in the Questionnaire and Forms and the business will lose guests.

Although the officials in the current Restaurant Management will realize that they have made one of the most common mistakes when opening a restaurant in order to become a permanent restaurant owner, after the return of their guests after the grand opening, the dismissal of the chefs they see as unsuccessful will not be a salvation to get things right, and it will also bring new problems.

Although such problems, especially in the chain Marka Restaurants, are reflected in all the restaurants of the chain and come to the central management within 3-4 months and are determined by the necessary restaurant consultants and operator blindness specialists, there is still time for success-oriented treatment.

What Should I Consider When Opening a New Restaurant Now, in which training areas should I get consultancy? I will ask some questions below for those who say what should I do for sure success in gastronomy and my own restaurant concept;

  • I wonder if some of your thoughts - no, it's not like that! Kitchen chefs who say "Boss" don't suit you?
  • I wonder if you think you are knowledgeable because you are authorized?
  • Do you think you have A la Carte Kitchen features?
  • What is the difference between a sarcastic kitchen chef and an academic kitchen chef?



  • Do you interfere with the Kitchen Organization made by the Chef?
  • Have you ever needed a Culinary Education suitable for your concept?
  • Have you ever tested the accuracy of Kitchen Planning'?
  • Is it difficult to get along with experienced and sarcastic kitchen chefs'?



  • What Does Small Opening Mean?Do you have experience with Dry Aged & Steakhouse criteria?
  • Do you believe that you can do anything by command?
  • Do you have the best Steak Restaurant infrastructure?
  • What studies have you done on Efficiency in Kitchen Management recently? What are your criteria as to whether it is necessary or not?



  • What changes have you made in the most recent Restaurant Management Circular?
  • Have you ever intervened in Kitchen Management when necessary?
  • Do you want to work with kitchen chefs who say that everything you say is understood, sir?
  • How much time do you spend on Restaurant Management Reports each day?



  • Have you ever had the thought that the Organization Chart of the Food & Beverage Department, one of your related departments, is not appropriate?
  • Are knowledgeable chefs asking for too much salary?
  • Cost-Cost Calculations in Current Budget Restaurant Management
  • Are there workflow task files for Kitchen Staff working in existing Kitchen Departments?



  • Are you sure that the Hygiene Rules are applied in your existing kitchen types?
  • Have you ever made an analysis with the kitchen staff Why Is My Job Bad about the adequacy of the Kitchen Units in your kitchen departments?
  • Have you requested a report from your employees on the adequacy or inadequacy of the Cooking Equipment in the kitchen department?
  • Do your kitchen staff have the necessary experience to work in the show kitchen?



  • Do your kitchen staff have HACCP training certificates?
  • Does the phenomenon of the kitchen chef make the food more delicious'?
  • Is your kitchen chef a popular chef or a knowledgeable chef?
  • Are you sure that your kitchen chef has the capacity to do Kitchen Organization?



  • Have you requested Special Cooking Sauces for your business from your kitchen chefs? Do you believe this is necessary?
  • Do you think that sufficient Schedules and Minutes have been prepared for your personnel?
  • Do you believe you can achieve success with popular chefs?
  • Have you had a study on the Characteristics of Kitchen Staff according to your restaurant business?



  • Has anyone ever complained about the Kitchen Design of your restaurant business?
  • Do you have a show kitchen at the restaurant?
  • How many separate documents do you use for Pickup Processes in restaurant management?
  • Do you think the Restaurant Management has control over everything?



  • When was the last time you did research on the latest trend Kitchen Trends?
  • How many separate tracking processes do you use for Storage Operations in stock management?
  • Does the chef's popularity affect guest satisfaction?
  • Do you think there are enough Knives in the show kitchen?



  • As a management, have you paid your staff salaries for the last 3 months on time?
  • As management, can your staff use their weekly leaves without any problems?
  • As the management, how many of your last staff members have you asked about their problems in their private life?
  • Can you spot the difference between being authoritative and being knowledgeable?

Within the Restaurant Concept Types;

Refined restaurant, mid-range restaurant, Avangard restaurant, high-end restaurant, Elegant restaurant, artisan restaurant, Haute Cuisine, high-class restaurant in the business center, Fine Dining restaurant, fish restaurant by the sea, Flame Cuisine, meat restaurant in the forest, Casual Dining restaurant, local restaurant, Best Steak Restaurants and even more restaurant managers with many restaurant concepts…

Now, if you answer these questions honestly, you will find the answer to how well you control your restaurant business. Of course, one cannot lie to himself, when you look in the mirror, the truth yells at your face.

Restaurant managers, who think that success does not belong to individuals and is shared within a team mentality, are always the managers who have received the most appreciation in guest satisfaction.

Success in restaurant management is sometimes;

  • In the natural taste of a cook,
  • In the sincere smile of a busboy,
  • In the dedication of your employees,
  • When you are a taste stop,
  • In the population of the restaurant owner,
  • In your restaurant decoration,
  • At your restaurant location,
  • In the presentation of your special meal,
  • In the freshness of your local products…

And there may be many objects and behaviors that you do not know yet. But this success is not only hidden in one person or a product, but the fusion and accumulation of all of them ensured success. For this reason, instead of looking for reasons by worrying and worrying only when your business is bad, try to protect your values ??when your business is good and to discover why your business is good.

For more detailed information on the subject and to receive consultancy within my service areas, you can contact me through my contact information.

What Does Small Opening Mean?


Türk Mutfağından Kaybolan Kerkük Yemekleri Nedir?

 Türk Mutfağından Kaybolan Kerkük Yemekleri Nedir? Ziyat AKKOYUNLU* Özet:  Bu makalede, Orta Asya’dan başlayarak Osmanlı’ya ve oradan da Ker...